19 Ekim 2011 Çarşamba

Yine Yokuz ilk 400'de

 Son yılların klasik geyiği ''Bizim üniversiteler dünyada ilk 500'de yok amk'' şenlikleri yine başladı. Bir gün o listede ilk 500'e bizim okullardan birinin girdiğini görürsem, asıl o zaman şaşırırım zaten. Çok severiz kendimizi dünyanın en stratejik noktası, en önemli devletlerinden, en gelişmekte olan ülke olarak görmeyi falan. Eğitim politikası devletlerin aynasıdır ayılar. Hala 3. dünya ülkesi standartlarında eğitim kurumlarımız. Neyse eğitim sistemi falan onlar daha derin konular yazasım yok şimdi. Haberi geçmek için yazıyorum şu an.

  Listenin zirvesinde burun farkıyla Harvard ve Massachusetts Institute of Technology'i geride bırakan Cambridge varmış. Tarihi, vasfı, niteliğiyle yeryüzündeki birçok ülkeden daha değerli Cambridge. Görmek nasip olur umarım bir gün. Cambridge'i 1. yapan burun farkı da %0.7lik fark yani öğrenci - öğretim görevlisi oranıymış. Bu ülkedeki akademik çevreler, umarım takip ediyorlardır şu raporları.

 İlk 10 şu şekilde:
1- University of Cambridge - İngiltere
2- Harvard University - Abd
3- Massachusetts Institute of Technology (MIT) - Abd
4- Yale University - Abd
5- University of Oxford - İngiltere
6- Imperial College London - İngiltere
7- University College London - İngiltere
8- University of Chicago - Abd
9- University of Pennsylvania - Abd
10- Columbia University - Abd

ccc copy paste değil, alın teri. ccc
Ayık olun
.http://twitter.com/#!/alperbeker

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Aklına gelen bir şey varsa yaz.