22 Ekim 2011 Cumartesi

Al Pacino ''Venedik Taciri'' ile İstanbul'a Geliyor!

   Haberi aldığım an ne kadar sevindiğimi anlatamam. İzleme fırsatı bulamayacak olsam da, bu tip büyük oyuncuların, önemli eserleri İstanbul'da sahnelemesi çok mutlu ediyor beni. Kevin Spacey'den sonra şimdi sıra Al Pacino'da...

  Ama beni asıl heyecanlandıran William Shakespeare'in ünlü klasiği Venedik Taciri'yle, yani ''Shylock'' karakteriyle geliyor oluşu. Shylock'un bende yeri çok ayrıdır. Yaz döneminde konservatuvar giriş sınavları için Shylock'tan bir tirad hazırlamıştım ve MSÜ'de aşama aldırmıştı bana Shylock. Üzerine çok kafa patlattığım, sahnede ''olmak'' için çok uğraştığım bir karakterdi. Çalışırken Michael Radford'un 2004 yapımı uyarlama filminden de yararlanmıştım. İzleyenler bilirler, o filmde de Shylock karakterini Al Pacino canlandırıyordu. Al Pacino'nun role hazırlanış hikayelerini, yöntemlerini araştırmıştım.

  

  Al Pacino geçen sene başladı bu karaktere tiyatro sahnesinde can vermeye. Az önce öğrendim ki daha önce İtalya, İspanya ve İngiltere'de sahnelemiş. 40 yıl düşünsem gelip İstanbul'da sahneleyeceği aklıma gelmezdi. Haberi bir arkadaşım aracılığıyla alınca, ilk başta inanamadım zaten. İlk heyecanla da haberi buraya geçmek geldi içimden. Gitme imkanı olan birileri okur, gaza gelir belki.

   Michael Radford'un filmini beğenmemiştim pek. Çok sıradan yorumladığını düşünmüştüm eseri. Ama Al Pacino ve Shylock karakteri tek başına 2 gömlek yukarıya çıkartıyordu filmi. Belki çoğu kişinin gidip Al Pacino'yu canlı izleme fırsatı olmayabilir, ama Venedik Taciri mutlaka okunması, üzerine düşünülmesi gereken bir eser.





                                                                                                                                        -Alper-
                                                                                                                  http://twitter.com/#!/alperbeker

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Aklına gelen bir şey varsa yaz.